söndag 13 november 2011

12,5 mil på fem dagar

12, 5 mil på fem dagar låter i mina öron inte riktigt klokt. Men - det gick mycket bättre än jag hade trott. Visst - jag ville inte göra mycket annat kvällstid än äta och sova men dagen därpå kändes allt helt ok igen. I motsats till tidigare år hade vi regn hela torsdagen med påföljd att vi blev rejält blöta och nerkylda - och lärde oss att regnställ inte räcker. Utrustningen måste komletteras med poncho!

Precis som tidgare år var det lugnt på vägen - sammanlagt träffade vi bara på ett 10-tal andra vandrare. Bäst minns jag det franska medelålders paret som startat i Frankrike och nu vandrat i 6 veckor. Precis som vi var de "lyxuspackers" och bodde på hotell. Också den glada tjejen och killen som träffats på vägen och nu blivit ett par stannar kvar i mitt minne. Båda hade förlorat någon förälder alldeles nyligen och hade valt att bearbeta sorgen genom att pilgrimsvandra till Santiago de Compostela. Rörande!
Rökförbudet efterlevdes! Härligt för oss som tidigare år förgäves försökt undvika tapasbarerna just på grund av rökdimmorna.
Katedralen i Burgos, sedd från hotellrummet. Fick vinkla kameran för att få med hela - därav det något lutande tornet.

Inga kommentarer: