söndag 20 december 2009

Bokkännare minsann!

Blev alldeles till mig i morse när jag såg att jag var med på Sydsvenskans lista över de 100 "bokkännare" som röstat fram 00-talets bästa roman. Visst var jag medveten om att jag röstat men inte att det hela skulle publiceras. På sidan 5 i Sydsvenskans B-del ser man detta. På webbversionen har jag och Anna Engberg på bloggen la bibliofille tappats bort. Lite synd kan man tycka, men kul ändå! Vad jag röstade på? Jo:
Elsie Johansson: Sin ensamma kropp
Per-Olof Enqvist: Ett annat liv
Agneta Pleijel: Drottningens chirurg
Oerhört välskrivna och läsvärda romaner allihop!

Vinnare blev Sara Stridsberg med Drömfakulteten. Om denna bok vet jag intet men en intervju med författaren finns här.

Det hela fortsätter med en läsaromröstning.

Inga kommentarer: