lördag 9 januari 2010

Årets första kulturfyra

Årets första kulturfyra på Kulturbloggen ser för min del ut så här:
1. Vilken är den första boken du läser i år, 2010?
Min första bok blev Den siste greken av Aris Fioretos. Jag hade i uppgift att läsa 600 s valfri skönlitteratur med anknytning till min Svenska som andraspråk-utbildning och tyckte att jag gjorde ett bra val. Nu läser jag Enquists Lewis resa inför bokcirkel i veckan.


2. Första konserten du går på?
Ingen aning faktiskt. Det blir inte så många. Var före jul på Alte Kamererens jubileumskonsert, där ett av mina barn är med och kanske har de ett nytt jubileum att fira. De är duktiga på sådant nämligen.

3. Första teaterföreställningen eller filmen du ser i år?
Film: Det vita bandet på onsdag. Teater: All we need is love på Malmö stadsteater den 18 mars. Har upptäckt att bästa sättet att komma iväg på teater är att ha abonnemang och det har jag nu. Väldigt kul och praktiskt!

4. Hur känner du personligt/privat inför 2010, vad ser du fram emot mest, eller vad fruktar du mest?
Mitt lärarlyft fortsätter även under våren vilket betyder halvtidsjobb och därmed samlande av massor av energi inför kommande terminer. Ett verkligt lyft med andra ord! Hoppas också på fortsatt frisk familj och många kunder i butiken! Och så en kul födelsedagsfest i maj. Kanske en weekendresa till Aten i samband med det.

Inga kommentarer: