onsdag 17 mars 2010

Till Aten

Födelsedagsresan i början av maj är nu bokad - till Aten, ett sedan länge önskat resmål! Förhoppningsvis har det lugnat sig där nere då. Eftersom jag uppskattar en god frukost fastnade vi för hotell Jason Inn: "Vakna upp och njut av frukost på takterrassen. Om möjligt serverar vi lokala produkter inklusive honung och grekisk yoghurt". Undrar förstås vad "om möjligt" betyder!

Ett par dagar efter hemkomsten går Lundaloppet som jag tänkte delta i (tillsammans med Ann Heberlein, en av utmanarna) Jag funderar på hur det går med träningen. Kanske kan jag ta ett par rundor upp för Akropoliskullen för att finslipa formen?

Så till läsningen. Har ju redan avklarat det mesta känns det som:
Axelsson: Evighetens stränder
Fowles: Illusionisten
Johnson: Strändernas svall
Fioretos: Den siste greken, som fick Sveriges  Radios romanpris i måndags - välförtjänt, även om jag också tyckte mycket om Ahndorils Mäster
Sundelin: Spinalonga

Nej, läsa om kan jag inte tänka mig - därtill är livet för kort anser jag just nu ialla fall. Det får bli:
Jan Henrik Swahn: Manolis mopeder  och
Byron Ayanoglu: Tillbaka till Kreta
Kul!

Inga kommentarer: