tisdag 16 februari 2010

En livsstil?

Har äntligen (det tog sin lilla tid!)accepterat att det där med att vara lärare är ett sätt att leva. Gick och köpte den fina cd-boxen med dikter inlästa av proffsskådespelare med motiveringen: en present till mig själv - något måste du unna dig. Egentligen hade jag hela tiden mina elever i åtanke - det vore fint att kunna presentera de gamla dikterna som ingår i IB-kursen på ett häftigt sätt - och jag behövde dem nu! Jodå, de uppskattade inläsningarna. Näcken med Peter Haber, Endymion med Rikard Wolff och så Till Föruttnelsen med Stellan Skarsgård.

Att ett förlag vågar satsa på en sådan här ganska udda produkt tycker jag är hedervärt. Boxen är innehåller 10 cd-skivor plus två små söta, fyrkantiga böcker med alla texter. Bladen är dessutom silverfärgade längst ut (hittar inte riktigt orden för att föklara finessen), precis som Lowdens Allt hade guld om någon minns. 426 pix på Gleerups, bokhandeln här i sta´n. Så var det med det!

Inga kommentarer: