torsdag 16 oktober 2008

Mittplats i dubbelsäng ledig!

Mittplats i dubbelsäng ledig! En sådan annons påstod min dotter sig ha sett när hon direkt efter gymnasiet stack till London för att jobba. Till min fasa utan att ha ordnat varken jobb eller bostad i förväg. Nu ordnade sig allt till det bästa efter ett tag precis som hon sagt. Trångt fick hon (minsann!) bo - dock i egen säng!

Varför tar jag upp detta nu? Jo, framför mig har jag (här är det inget fel på associationsbanorna) en ny liten bok med anknytning till London. London, gata för gata. Elva gånger fjorton centimeter stor med röda styva pärmar. En ovanligt rik karta skulle man kunna säga men i bokform. I lagom fickstorlek. Men - vad ska man göra med det svarta gummibandet på baksidespärmen??
agnes

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan sätta fast sin lilla resedagbok där kanske?

Anonym sa...

Jag var faktiskt och tittade på den där platsen i dubbelsängen - i annonsen var det framställt mer som "plats ledig i mysigt kollektiv nära centrum och tunnelbana"...
/Frida