måndag 4 oktober 2010

Tematrio MÄN

Lyran efterlyser den här veckan i sin tematrio texter med ett mansnamn i titeln. Här kommer mina förslag:

Yacoubians hus av Alaa Al-Aswany tyckte jag mycket om. Roligt berättat och man fick bra inblick i de konflikter som präglar det egyptiska samhället.

Jag skulle gärna komma till Capri och då ha läst:
Thomas Steinfeld: En stor man. Axel Munthe och konsten att förse livet med mening.
Har aldrig riktigt förstått vad det var han gjorde den där Munthe. Än mindre hur han hänger ihop med borgmästar Munthe i barnvisan.

En annan bok jag är nyfiken på och som jag skulle vilja läsa om det blir en charter till en grekisk ö igen till sommaren är:
Jan-Henrik Swahn: Manolis mopeder. Läser positivt om boken i Blekinge läns tidning. Ja, en grekisk ö vore inte dumt alls.

Inga kommentarer: