tisdag 20 januari 2009

Bokenkät

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Sådana som jag tror är så bra att jag vill ha dem i bokhyllan för att eventuellt återvända till dem. Gärna i form av present till min man med baktanken att själv få glädje av dem. Senast köpta av den anledningen: P O Enquists Ett annat liv. Dessförinnan Agneta Pleijels Drottningens chirurg respektive Kungens komediant. Köpte också som julklapp Min skattkammares sångbok till nya familjemedlemmen – omöjlig att tänka sig i pocket!

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Agneta Pleijel, Torgny Lindgren, Sigrid Undset och Selma Lagerlöf hittar jag minst fyra titlar av.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
I fredags gick jag med i bokcirkel nummer två och där ska vi läsa Lloyd Jones: Att tro på Mister Tom. En fantastisk bok som Bokmania redan skrivit om.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Se punkt 1. De uppskattades mycket.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Ja, Markus Zusak: Boktjuven. Ska hämtas i morgon.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Café Musa av Tomas Andersson, Stefan Foconi. En välskriven reportagebok om Egypten. Har precis läst klart Att tro på Mister Tom. Har också lånat hem Dickens Lysande utsikter som figurerar i , ja egentligen innehar huvudrollen i, Att tro på Mister Tom.
agnes

Inga kommentarer: